onsdag 31 oktober 2012

Människor på facebook

En sak jag funderat över och hoppeligen inte kommer få svar på genom egna erfarenheter inom kort är varför människor som håller på att göra slut eller har gjort slut nyligen mittiallt blir världens aktivaste på facebook. Människor går från att knappt logga in på facebook till att uppdatera sin status stup i kvarten, lägga upp nya bilder och kommentera andras konstant. Det känns mer som en regel än ett undantag, i alla fall bland mina facebook vänner. Varför är det så? Jag har ingen aning. Kan det vara för att man på något sätt vill visa åt alla runtom en att man minsann inte tänker sitta hemma och sörja och till den före detta respektive att man har det mycket bättre utan den? Kan någon som vet belysa mig så jag kan bli lite mer förstående, just nu sitter jag bara och fnyser och himlar med ögona åt allt löjleri.

Att man är glad, vare sig det är en bluff eller inte, och använder varje tillfälle att bevisa det på facebook är en sak, det har jag ändå nååågon sorts förståelse för men sen dem som bara deppar och deppar och deppar via facebook känner jag ingen sympati för. Tänker automatiskt "attention-whore" och börjar läsa nästa status istället. Kanske det är fel av mig, kanske det är någons sätt att ropa på hjälp men då det fortsätter i flera månader, vilket det gjort då det kommer till en viss facebook-vän jag har, kan jag inte längre tåla det. Tala med dina vänner, vilka jag vet att du har, istället och låt oss halvbekanta människor stå utanför din självömkan. Man tycker ju i alla fall att man sku få mer ut av en riktig konversation än ledsna smiles över internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)