torsdag 11 oktober 2012

Ägg ägg mera ägg ät så får du skägg

Jag är på ett uppdrag att börja äta mera ägg för det är både billigt och mättande, en studerandes perfekta combo! Mitt uppdrag sku vara mycket lättare om jag sku gilla ägg men det gör jag egentligen inte, jag håller på och lär mig. Omelett är ingen biggie, det är tillochmed gott ibland, stekta ägg går ner och kokta, ja dom jobbar jag på så att säga. Har börjat vänja mig med kokta ägg genom att sätta dem på smörgåsar, det är inte helt tokigt bara inte gulan är med. Jag hatar gulan, mjölig och äcklig som den är. Den är säkert en av de få ohälsosamma saker jag faktiskt inte gillar.

Idag ska jag ta min ägg-tasting till en ytterligare ny nivå, nämligen till scrambled eggs! Med Gordon Ramsay's recept i fickan (här) ska jag nu bege mig till köket och se vad det blir. Wish me luck!

Update. Fyfan vad mätt jag är! Scrambled eggs som tog typ 2 minuter att laga är säkert en av de mest mättande rätterna jag någonsin ätit. Jag "scrambla" 3 ägg, la röran på rågbröd och trodde jag sku spricka efter en tugga av det andra brödet. Ville inte push it o få äckel för livet så kasta det andra brödet i roskisen. Gott var det så länge det rymdes ner! Ska definitivt försöka göra ett liknande morgonmål oftare, fast kanske utan brödet så det blir lite me LCHF, kan inte vara hälsosamt att ha både fettet och kolhydraterna eller hälsosamt jo men slimmande nej...

Njom njom, blev bra utan creme fraichen och gräslöken också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)