fredag 12 oktober 2012

Nattskift

Hola! Inatt ska jag vaka på åldringshemmet. Har inte vakat på länge och dessutom bara två gånger tidigare så det känns lite främmande men det ska nog gå bra. Hoppas tantorna har vidgat sina urinblåsor sen sist, haha. Ale T ringde mig och sa att hon tackat ja till jobbet men sedan tagit förnuftet till fånga och förstått att hon inte sku hinna (duktigt Ale!) så hon frågade mig ifall jag kunde istället. Jag var inte sugen att jobba inatt överhuvudtaget så jag var tvungen att säga nej till henne men sedan då chefen ringde och frågade samma var jag inte tillräckligt bestämd. Typiskt chefer när man är sådär "Njaa... helst int... men om nu ingen annan kan så nu kan ja väll då..." och chefen nappar på det direkt och bara "Bra! Då säger vi så då, tack hej!". Kvar blir man i andra ändan på luren, "Vänta... jaa alltså... okeeeej vi säger så" Känner någon igen det här? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)