tisdag 23 oktober 2012

Niko ll

Idag var jag på bio med en grupp utvecklings störda. Jag jobbar ibland, mycket sällan nuförtiden, som hjälpledare i olika aktivitets grupper. Jag har varit och simma med dem ett par gånger, gått på bio ett par gånger och tidigare hjälpt till varannan lördag i en aktivitets grupp för utvecklingsstörda barn som kallades "kompisklubben". Kompisklubben gillade jag väldigt mycket ett tag, tänkte då att om jag inte sku bli farmaceut att jag sku bli något med utvecklingsstörda barn. Nuförtiden är jag inte så intresserad av det längre, även om det fortfarande känns väldigt belönande att få komtakt med t.ex. ett autistiskt barn.

Vi såg Niko 2 på bio, hade inte sett första delen men den gick bra att se ändå. Hade väntat mig en mer julig film men det var den egentligen inte så om ni vill se en riktig jul-mysare ska ni nog välja en annan. Gillade att filmens djupare mening var ganska påtaglig, åtminstone för vuxna. Nikos föräldrar har skilt sig och han får en ny pappa och bror, något som säkert många barn kan relatera till. Niko är ju en hel finsk animation så det är ganska kul, tror nog att den kan slå igenom utomlands också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)