torsdag 18 oktober 2012

Efterlyses: Nya klackar!

Jag vill ha nya klackskor eftersom jag inte trivs i något av mina par och det ju är så himla snyggt med klackar. Problemet med alla mina klackar är, försutom med mina ankelboots, att de blir så himla obekväma i längden då foten inte vill hållas i. Speciellt på vintern med nylon strumpbyxor vill hälen åka upp hela tiden och det är verkligen inte bekvämt plus att jag börjar gå som en anka på grund av det. Det finns inget fulare än någon som inte kan gå i sina klackar.

Problemet för mig är att mina ena fot är större än den andra så köper jag ett par skor i storlek 38 är den ena alltid för stor och köper jag storlek 37 är den ena alltid för liten. Jag brukar köpa 37or eftersom skorna oftast ger med sin lite men ibland är det verkligen smärtsamt för den större foten då man använder skorna första gången. Klackar är ju inte annors heller kända för att vara de mest bekväma i skoväg.

Jag har kommit på lösningen till mitt problem. Ett par snygga klackar med något sorts band runt vristen. På så vis slipper jag ank-problemet smatidigt som jag kan variera min look med annat än ankel boots! Nu gäller det bara att hitta ett par snygga skor med rem runt vristen, synd att alla snygga verkar ha peep-toe, snyggt men opraktiskt på vintern då det är både kallt och ändan av strumpbyxan på tån kommer fram. Not a great look.

Dessa provade jag i DinSko men de var tyvärr allt för höga, eller kanske inte alltför höga men hade för låg platå. Kändes som att man gick på tå hela tiden. Knappast bekvämt i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)