torsdag 4 oktober 2012

Efter tre vintrar kommer våren

Idag kommer det en dokumentär på tv som berör mig och många andra i min närhet. Dokumentären heter "Efter vintern kommer våren" och handlar om självmord bland unga samt sorgen och oförståelsen som blir kvar efter att en ung valt att ta sitt liv. Min, vår allas, vän Tove som tog självmord dryga 2 år sedan ska behandlas i den här dokumentären. Jag vet inte riktigt till vilken grad men i alla fall. Trots att såren är så gott som läkta känner jag endå vemod över att se dokumentären. Det är en känslig punkt, att inte bara förlorat en, utan senare också en till vän åt en ond makt endast de själva kunnat styra.

Efter tre vintrar kommer våren, 4.10, klockan 9 på FST5!

okänd
Två av himlens vackraste änglar <3 (jag äger inte bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)