fredag 12 oktober 2012

Barcelona

Min pappa och lillebror ska åka till Barcelona ikväll med min lillebrors fotbollslag. De ska vara där i tio dagar, delta i en turnering samt ha några lediga dagar i slutet av resan. Min pappa har inte flugit eller rest längre än till Norge nu på 25 år, senast han flög var han på bröllopsresa till Israel och Egypten med mamma. Som bäst sitter jag i soffan i Pargas och eftersom jag är familjens erfarna resenär (haha) får jag hela tiden svara på frågor. Pappa undrar, går iväg, kommer tillbaka, hämtar allternativ på blusar att ta med, går iväg, väger kassen, undrar om han får ha småpengar i fickorna på planet osv... Han beter sig ungefär som en femton årig super-exited-skolpojke påväg på disco.

Snart kommer den verkliga femton årige pojken som också ska med på resa hem från skolan. Undrar hur han beter sig om pappa engång tycks ha sjunkit till hans mentala ålder. Han har aldig ännu åkt flygplan i sitt liv så han är nog säkert lite uppspelt han med.

Lite rädd är jag nog att släppa iväg dem. Litar inte riktigt på pappa för att han inte är den mest street smarta typen och inte verkar ha läst sig in på Barcelona överhuvudtaget. Jag är riktigt tacksam att det ska andra föräldrar och tränare med. Frågade pappa om hur varmt där e, "joo... dom sa nu dom andra att man nu int ska vänta sig så varmt väder" och sedan då jag for och se på foreca var det några dagar de lovat 22 grader och full sol. Försäkrade mig sedan om att de tagit med shorts. Också frågade jag om det en gång är sådär varmt om de tänkt gå till stranden någon dag, "finns där en strand?" Jeesus, har du påriktigt alls bekantat dig med stället ni ska till karl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)