måndag 15 oktober 2012

Månda!

Så hade vi en ny vecka här igen. Idag har jag inte haft föreläsningar utan jag har varit hemma och läst till tent i läkemedelsframställning som vi har på torsdag. Det känns helt okej, läkemedelsframställning är helt förståeligt och det är inte heller en super massa att läsa.

Veckoslutet gick ganska lugnt till. Fredag natt vakade jag som sagt och det gick jätte bra. Tanterna hade verkligen vidgat sina blåsor sen sist, haha. Mycket tack vare kisiträningen de hålligt på med på hemmet kan jag tänka mig. Kisiträning går ut på att man i stället för att tanterna ringer i klockan stup i kvarten och ska på ämbaret, begränsar kisandet till max tre gånger i natten och därmed också förbättrar nattsömnen hos tanterna. Vi säger att en tant behöver på ämbaret klockan tolv, då man är klar där kommer man överens att man nästa gång kommer om tre timmar, klockan tre och far då vid utsagd tid och fråga tanten ifall hon behöver gå. Ringer tanten på klockan före det går man till henne och säger att man kommit överens att man kommer tre nästa gång och att klockan bara t.ex. är halv två och att tanten gott kan sova vidare och att blåsan omöjligt kan vara full. Det här var ju förståss svårare i början men nu efter ca tre veckor verkar vanan vara riktigt bra inne och alla är nöjda. Var riktigt tvungen att gå in till en av de forna klock-terroristerna och kolla att hon levde, så lugt var det.

Tillräckligt om kisandet. På lördag var jag, Fanny, AleG och Hanna hos Johanna lite som på gamla tider. Vi åt gottis, snacka skit och slö tittade på tv. Det var kul att se Johanna och speciellt Hanna som jag inte sett på länge igen. Det är synd att det blir av att ses så sällan.

Ayia Napa Boat Party!! with Hanna & Johanna

Snygg bild på mig och Hanna. Vet att det finns en ännu snyggare, också känd som den fulaste bilden Peppe nånsin sett på mig, vart ha den tagi vägen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)