tisdag 9 oktober 2012

Brev från Kela

Igår damp det ner ett brev från Kela adresserat till mig genom vår postlucka. Trodde det handlade om mitt bostadsstöd som jag nu sökt pånytt men istället började brevet med "Vi sänder dig det här brevet eftersom dina studier inte enligt våra uppgifter framskridit tillräckligt" och fortsatte med "Besvara det här brevet före 19.10.2012. Om vi inte får ditt svar blir vi tvugna att dra in ditt studiestöd"

 Nu handlar det bara om en ynka studiepoäng som fattas åt mig men lite dåligt samvete har jag nog endå. Studiepoängen fattas ju bara av ren lathet från min sida. Jag kan inte lägga skulden på några desto större tragedier i mitt liv eller värre sjukdoms tillstånd. Ibland har jag lust att slappa mig hårt över kinderna, det är inte så jobbigt att studera. Endå kvider jag som om det vore väldsslutet då det ska börja läsas på tenter, förändring nu!

Vet inte vad Kela väntar sig att jag ska svara. Räcker den ärliga versionen var jag helt enkelt aldrig behövt lyfta ett finger för skolan förut och aldrig ens lärt mig att läsa på läxor eller ännu mindre tenter eller måste jag dra igång med en riktig snyftare om hur mitt liv vänts upp och ner av den största katastrof jag någonsin upplevt. Tror jag ska gå med den första versionen och spara en möjlig andra version för kommande bruk.

Tyckte att ett fjärde inlägg utan bild sku bli för tråkigt så där, varsågod, den bjuder jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)