onsdag 12 december 2012

T.G.I. Friday's Kungsträdgården

På söndag kväll, efter den långa shopping dagen i Stockholm, för min del med en otrolig krabbis for vi till T.G.I. Fridays vid Kungsträdgården och äta. Där hände det något jag fortfarande blir riktigt förbryllad över när jag tänker på det. Kunde klistra min kundreklamation här men iss inte, den blev så lång. Ni kan inte gissa vilken jävla kärring till servitris vi hade, hon betedde sig så sjuuukt oprofessionellt. Då det blev dags för oss att betala notan fiskade vi alla upp våra bankkort ur plånböckerna och betalade alla skiljt för sig via en kortmaskin. På restaurangen kom det först upp en ruta var det stod "dricks?" så att man kunde knäppra in summan. Vi valde vi att inte ge dricks för ett par orsaker, bl.a. kände vi inte att vi blivit på något sätt personligt bemötta. Jag dricksar gärna för några snälla artighets fraser som "Smakar det bra?" "Är allt okej?" "Får det vara något mer?" eller liknande, resten hör väll till deras lön. Ens ett leende hade suttit bra. Hursomhelst, då den första i vårt sällskap skippat att ge dricks, betalat sin skuld och kvittot skrivs ut ur maskinen, tittar servitrisen då på sin del av kvittot, ser att hon inte fått dricks, himlar med ögonen, skakar lätt på huvudet och ser sammanbiten ut. För varje en som betalar och inte ger dricks blir hon bara mer och mer ovänlig och typ slänger apparaten i händerna på en och sliter den från en så fort man betalat. Hela tiden utan att se någon av oss i ögonen eller säga ett ord. Då alla betalat märker en av oss att hon i misstag betalt för en dressing fast hon ingen beställt, hon frågar då servitrisen om det och utan att säga ett ord och knappt snegla på kvittot slänger servitrisen den summa pengar ur sin midjeväska på bordet, vänder på klacken utan att säga ett ord och går iväg med raska steg. VEM GÖR SÅ? Herregud så oprofessionellt, vi var trots allt betalande kunder!

Det här blev kanske inte världens mest ingående beskrivning för jag är så trött på hela saken efter att ha skrivit kundreklamationen men för att göra saken klar, ÄT INTE PÅ T.G.I. FRIDAY'S, inte åtminstone vid Kungsträdgården.

"Frid och fröjd" före haggan aka. servitrisen dök upp :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)