måndag 3 december 2012

Pregnant?

Haha, förra fredagen då jag var på jobb hände en lite rolig sak till mig. Var och hjälpte en tant på toaletten medan dennes dotter, också hon redan i pensionsålder var i rummet brevid och ordnade bland mammans saker (man vet att man är gammal då ens barn blir pensionärer). Då säger tanten till mig "Hördu, jag tror du e gravid, de ser ut så på din mage" och jag bara "Oj nej, ha jag ätit så mycket choklad att de ser ut som om jag är gravid fast jag inte är det!" och leker helt jätte förvånad, tanten svarar typ "Jag tror de". Inget konstigt med det, har hänt mig flera gånger på hemmet tidigare och det är något jag bara skrattar åt eftersom jag nog vet att jag kunde tappa några kilon men knappast ser gravid ut men det kunde ju inte stackars dottern i rummet brevid veta. Hon kommer helt röd i fejset till dörren och bara "Mamma! Sådär kan du ju int säga! Berätta nu åt snälla flickan hur dålig syn du har!" Haha, stackarn, skämdes riktigt över sin mamma. Blev tvungen att förklara att jag nog inte tog det på så stort allvar som det lät, att det var en liten lek mellan mig och tanten bara. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)