tisdag 18 december 2012

Byka

Våra shopping samt blodgivnings planer med Aleg blev inställda och framskjutna tills imorgon eftersom jag ska och hälsa på släktingar ikväll och Aleg hade annat nu på morgonen. Sku int ha gått ihop helt enkelt. Därför sitter jag nu hemma och försöker skriva skolarbeten medan bykmaskinen snurrar på. En sak, man vet att det är illa om inte locket på bykkorgen går fast, den punkten hade vi nått här hemma. Bykmaskins stackarn kommer att få gå på högvarv innan jul.

På tal om tomater vaknade jag inatt och behövde gå och kissa. Intressant, jag vet. Jag gick till toaletten och bestämde mig för att inte tända lampan eftersom jag ville kunna somna om snabbt som blixten sedan. Då jag sitter där på tronen i mörkret blev jag mittiallt helt övertygad om att det var en orm i byttan. Det är min största rädsla, sitter i regel alltid och kollar neråt i byttan då jag uträttar mina behov, allt sedan jag som liten fick höra någon skräckhistorie om en orm som rymt via avloppet och kommit upp hos någon annan medan den satt på byttan. Inatt, då det var för mörkt att se ner blev jag alltså helt hundra procent säker på att dagen hade kommit, dagen då en orm sku ha tagit sig in och sku bita mig i rumpan. Jag satt och spände mig i väntan på ett bett en god stund, med en massa skräckscenarion i huvudet, innan jag tillslut blev tvungen att tända lampan i alla fall. Ingen orm fanns där längst nere den här gången heller så jag kunde pusta ut. Kan ni tänka er hur svårt det är för mig att gå på dass?

En dag kommer det här att hända, en dag...

Oh fy, varför googlade jag ens på "snake in toilet"? Nu kommer jag i alla fall aldrig att kunna se rakt fram då jag går på wc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)