onsdag 5 december 2012

Pippurimylly

Igår kväll var vi med apoteks personalen på lillajuls middag till restaurangen Pippurimylly här i Åbo och jävlar sån god mat där var! Rekommenderar verkligen restaurangen för den som är sugen på en redig biff, fanns inget annat på menyn än just olika biffar och kanske någon sallad. Själv åt jag en mellanstor pepparbiff med lantpotatis som bara smalt i munnen. Äter sällan biff men då jag gör det är det desto bättre. Min chef tyckte också biffen var riktigt god och tro mig, hon vet. Tycker dessutom restaurangen hade prisena i bra skick, min biff tror jag kostade 25 euro och då blev jag påriktigt mätt, ingen liten fjuttig sak för 30 euro som sedan lämnar ett glapp för hesemat i magen här inte! Kan mycket väl tänka mig att besöka restaurangen pånytt.

Det var också kul att se alla igen. Har inte sett alla mina arbetskompisar sedan juli. Fick också en snabb genomgång om vad som hänt i lilla komunen sedan sommaren. Är nästan med på spåren igen.

Bild från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)