lördag 30 mars 2013

GLAD PÅSK

Idag har jag varit med mamma på en liten loppis runda till Åbo, efter det till piuggen och se på sähly och därefter en sväng till ishallen och se på rinkbandy. I piuggen höll jag på att sprängas av irritation. Tänk er mens monstriga mig brevid några total as till flickvänner för något motståndar lag. De höll på och skrika på sina män och deras lag så högt att ingen säkert kunde missa ett ord heller. De hejade på dem, buuade på dem, gav dem "råd" och skrek åt motståndarna samt domaren att de sög. Förlorade motståndarna en start, tappade bollen eller föll omkull utbrast de i ett fult hånskratt. Hade flera gånger lust att vända mig och bara "skaffa er en egen hobby eller lär er helst reglerna om ni ska vara så högljudda". Haha, pinsamt av dem att hålla på och ropa "passa den! passa den! SKJUT SKJUT!" för allt det lossnar då de inte ens kunde läsa av spelet. Är högst skeptiskt till att någon av dem nånsin hållit i en sählymaila annat än på jomppa timmarna förut. Blev lite nöjd i alla fall då någon typ tolv årig pojke som satt med dem vände sig till en av dem efter denne ropat "SKJUUUUT!" och sa, "va vittu, int kan han ens skjuta därifrån". Då var det min tur att hånskratta.

Nu hoppas jag mitt humör av den sämre sidan blåst över och jag ska kunna njuta av kvällen, vad än jag kommer göra. Just nu verkar det som det blir mys och möjligen utekväll i Pargas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)