onsdag 20 mars 2013

Falk

Idag såg jag och Peppe slut serien av Falk filmer. Så jävla bra filmer! Jag inte kan förstå hur de lyckats undgå mig och så många andra jag talat med om dem. I och för sig är jag väldigt intresserad av den undre världen så därför lär jag väll gilla dem ännu mer. Kom på mig själv då jag sist var i Stockholm att sitta och granska alla skumma typer och fundera vem de sku motsvara i Jens Lapidius böcker, Snabba Cash osv då. Nästa gång lär jag väll stirra (bäst att inte stirra allt för intensivt bara, haha, man kan ju åka på kokstryk då) på alla busar och fundera vem de sku motsvara i Falk. Nog för att Falk filmerna för det mesta utspelas i Göteborg men endå.

Sist då jag var i Stockholm kan jag nästan lova att jag stötte på ena riktiga skurkar. De bara osade "du vill inte möta mig på en mörk gata" och "jag är villig att klippa av dina fingrar med en tång om du inte håller med mig" om dem. Det här var i tunnelbanan påväg till båten på kvällen då jag spytt hela föregående natt och inte fått i mig en smula under dagen. Hade det inte varit för att jag varit helt totalt utmattad, det inte fanns andra säten lediga och det satt andra där längst bak i vagnen hade jag nog aldrig satt mig framför dem. Den ena höll konstant på och talade till mig med sin äckliga orm likande röst på ett språk jag inte förstod. Ärligt talat var jag så utmattad att jag bara stirrade framför mig, rörde nog inte en min åt honom, och det var väll därför han till sist utbrast "kurva" (hora på vissa språk) och riktade sin uppmärksamhet annanstans. Tror mina medresenärer som hade kraft nog att bry sig  blev väldigt lättade då det blev platser lediga annanstans så jag kunde flytta från asen.

Om jag inte annors fick er intresserade av filmerna kan jag tillägga att min pojkvän Frank Wagner alias Joel Kinnaman medverkar i de flesta av filmerna. Se får ni men inte röra, ha-ha, nu var jag allt rolig eller? Bild från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)