lördag 16 mars 2013

Jukupark

Imorse var jag och Miki till Impivaaras simhall och simma. Det är flera, flera år sedan jag varit där sist så kom inte ihåg alls hur stort det var. Jag hade liksom glömt att det finns större simhallar än Kaarinas, haha. Vi simma i cirka en timme, chillade lite och bastade.

Impivaaras simhall ligger brevid Jukupark var jag jobbade en sommar och jag har inte varit dit sen dess. Fick såna nostalgi känslor av att se stället, även om det var täckt i snö. Det var det bästa sommarjobbet jag nånsin haft. Hade det inte varit för att jag hade cirka hälften av det jag har i lön i timmen nu då jag jobbade där sku jag lätt göra det varje sommar. Liksom alla jobb hade även det jobbet sina negativa sidor men i sin helhet var det nog ett underbart jobb. Alla medarbetare jag lärde känna, alla människor jag fick underhålla i min maskot dräkt och all tid jag fick vara ute den sommaren. Minnen för livet! Annat var det med den där helvetes jordgubbsförsäljningen året före... Haha.

Jag och min kompis Minna, kommer nu inte ihåg vem av oss som va Jukutyttö och vem så va poika men det kvittar :D

Jag blev, kramad, pussad, friad till. Jag gav otaliga high-fives men blev också misshandlad en gång, nästan i alla fall, haha.

Jag var med på massor bilder som denna, till sist fick jag dock nog och började visa fula miner där innanför mitt säl huvud. Här står jag säkert med tungan ute och ögona i kors, ni önskar att ni hade röntgen syn nu va? Haha, livets små nöjen...

Samir, Minna och Johanna på en av de fester vi hade på området efter stängnings dags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)