tisdag 26 mars 2013

Sista skoldagen

Idag var min sista skoldag ett halvt år framöver. Kommer nämligen att fara på sex månaders praktik efter påsk. Känns inte alls kul faktiskt, att inte se sina studiekompisar dagligen och inte heller kunna gå på studiefester på samma sätt eftersom jag alltid jobbar morgon. Känns konstigt också, att Miki som jag bott granne med sen jag började här nu tömt sin lägenhet och flyttat bort. Känner mig plötsligt väldigt ensam, fast inget egentligen ändrat. Jag kommer fortfarande bo kvar i Åbo antagligen fram till maj eller juni vilket också de flesta andra av mina studiekompisar kommer göra, alla utom Jennie och Miki faktiskt. Så helt sjukt att det känns som slutet, vi kan ju fortfarande göra alla de saker vi brukat! Allt utom luncha dagtid typ. Om jag hatar redan den här förändringen, hur kommer det då kännas om ett år då jag ska stå på mina egna ben, med en utbildning i fickan, utan studiestöd? Gulp.

Var till Skanssi med Ale idag efter skolan, där köpte jag dessa ful-snygga byxor. Får se om jag har mod nog att använda dem.

Love them! Från BikBok :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)