torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

Igår var jag först i Pargas hela dagen och sedan målade vi ägg med flickorna hos oss på kvällen. Jag har glömt min dator i Pargas så därför har jag inte uppdaterat men jag tänkte jag sku göra det nu från Peppes dator. Jag har ganska just stigit upp, lagat Kenzas bananplättar till morgonmål och ska snart fara ut och gå en sväng i det vackra vädret. Om någon undrar vad Kenzas bananplättar betyder är det plättar enligt receptet hon la upp på bloggen härom dagen, man mosar en banan, vispar ett ägg, vispar ihop dessa med en klick kvarg och steker sedan med smör på stekpanna, sedan lägger man dem på en tallrik med en klick kvarg på och glufsar i sig det. MUMS! Enkelt, gott och nyttigt. Mina "plättar" kunde man nog inte riktigt kalla plättar eftersom de inte ville hållas ihop utan var bara en hög men lika gott var det. Senare idag ska jag laga skolarbete, suck och sedan hoppeligen göra något trevligt med någon, haha.

Nu ska vi se vad Peppe har att erbjuda för bilder på mig här på sin dator.

En somrig stugbild kanske...

... eller kanske denna! Haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)