tisdag 2 april 2013

Haha

Någon där ute är riktigt desperat efter att jag ska uppdatera här! Igår hade bloggen nämligen besökts hela 72 gånger! Nytt rekord, liksom! Har varit upptagen med att festa, sova bort min baksmälla, jobba på åldringshemmet samt jobba min första praktik dag idag så därför har det inte blivit av att gå på datorn överhuvudtaget.

Idag hade jag som sagt min första praktik dag på apoteket och tillika min första gröt-till-lunch dag. Har nämligen bestämt mig för att äta gröt på jobbet alla de dagar som jag inte har rester att ta med mig, vilket är ofta. Jag har märkt att det sjunker sjukt mycket pengar i att köpa mat till jobbet varje dag men att äta gröt blir rätt så billigt i alla fall. Det finns så mycket bättre saker än mat att slösa på, som t.ex. södern resor. "Haha, säkert får du en södern resa för dom pengarna" tänker ni kanske nu men ja, räkna själva. Fem euro i dagen, fem dagar i veckan, fyra veckor i månaden, i sex månader. Det blir hela 600 euro, så äter jag endast för halva priset, två och femttio, kan jag spara 300 euro och därmed få en södern resa (med god tur). HA! Får se hur länge jag håller ut, ska se till att äta varierande saker till gröten för att inte bli allt för äcklad allt för fort.

Update: Tydligen hade 54 av de 72 läsarna igår hittat hit från Kenzas blogg, var jag kommenterat här om dagen. 

 
Vissa tar bilder av sitt fejs varje dag, kanske jag ska börja ta av min gröt, hehe. Idag fick det bli hallon o kvarg till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)