måndag 4 mars 2013

Måndag

Så har vi måndag här igen och för mig betyder den här måndagen inget annat än att jag är en vecka närmare farmakologi tenten nu, jag skiter på mig av rädsla. Hur i hela helvetet ska jag kunna lära mig allt dedär utantill? Har en väääldigt stor klump i magen. Andas in, andas ut...

Nåja, nog om mitt största stress moment. Veckoslutet gick i stillsamma tecken, fredagen chillandes hos Nylle och resten av veckoslutet tillsammans med familjen. Det är nämligen så att pappa fyllde 60 hela år igår (gammal som gatan) och eftersom tråkmånsen själv inte ville fira sin dag var familjen tvugen och fly men eftersom fotbollen kom i vägen hade de inte tid att fly längre än till oss i Åbo. Planerna ändrades alltså från en helg i Tallin till middag på Börsen lördag kväll och övernattning för jubilarens och mammas del på en madrass på vårt golv. Fancy! Ett dygn med dem här var helt tillräckligt, känner mig fri som en fågel igen då de åkt!

PS. Helvetes snö! Vem gav dig lov att börja falla från skyn igen? Jag som redan hunnit tro att det är vår och tagit i bruk mina färgglada kläder, mina converse och min läderrock. Nu är det tillbaka till vinter jackan och bootsen igen. HATAR DET!

Hur det ser ut på vår bakgård som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)