torsdag 21 mars 2013

Trosor

Har kommit på en sak som om möjligt är ännu snäppet tråkigare och känns ännu snäppet onödigare att köpa än basplagg som vita toppar och dyligt. Vad? Jo, menstrosor. Alla flickor har dem, de där trosorna som anses tillräckligt fula och värdelösa för att kunna offras under den tiden av månaden. Om läckage sker är det ingen fara, de har klarat det förut och klarar det säkert igen. Förutom värdelösa tillhör denna kategori av trosor också ofta de allra bekvämaste trosor vi äger. De har slitits med kärlek och är svåra att skiljas från. Mina trosor av detta slag härstammar enda från högstadiet och det är nu, som jag med ett tungt hjärta sakta börjar bli tvungen att kasta dem, en och en. Förut har de endast varit fula och slitna men nu börjar små hål bli stora och det är inte längre acceptabelt. Mest naturligt är att man sedan har lite nyare och lite högre vädrerade trosor som kan ta deras plats men det har jag tyvärr inte. Enligt mig ska menstrosor nämligen vara i bomull och har inte köpt såna på år och dar. Därför blir jag nu tvungen att ta mig till Tarjoustalo eller liknande och köpa ett helt nytt set, antagligen med björnar, blommor eller hjärtor på. Får se vad de har att erbjuda.

Målad av Jenny Opell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)