söndag 1 juli 2012

Tammerfors

Hellou! Nu är jag hemma efter lite på två och en halv timmars körande ner till Pargas från Tammerfors. Vi hade ett super bra veckoslut med flickorna och det var jätte bra att faktiskt alla 9 flickor kunde vara med. Sedan var det också jätte snällt av Emmas familj att låta oss bo hos dem, tack ännu Lilli ;)

På fredagen åt vi gott och catcha upp ordentligt efter att vi inte setts på länge, mycket mer än det hann vi inte eftersom vi kom så sent till Tammerfors. På lördagen började vi dagen med att först fara till stan och shoppa, jag shoppade mycket mer än jag hade tänkt mig men det blir ju så lätt så när lönen kommer in på kontot. Idag är dock den krypande känslan av lätt illamåede som uppstår i magen då man slösar för mycket pengar borta och jag är helnöjd över alla mina inköp. Vad jag köpte var två toppar, lite underkläder och lite accessoarer. Mest älskar jag toppen från Gina Tricot med fransar som jag har tänkt ha på mig på Ruisrock.

Senare på lördagen for vi och titta på Lottas fotbolls match. Hon spelar i Tampereen Ilves i damligan. De spelade på en riktigt stor stadion, även om det tyvärr inte var så många och såg på. Så synd att så få uppskattar damfotboll. Vår Lotta var förståss den största stjärnan på plan! :) Efter matchen for vi i bastun och tog några dopp i Näsijärvi. Emma bor nämligen vid sjöns strand.

På kvällen for vi ut i Tammerfors nattliv. Vi hade som alltid jätte roligt tillsammans! P.g.a. att vi ramlade in hos Emma först någon gång efter halv 5 var vi inte så pigga på att fara till Särkkis idag. Vi chillade i stället hos Emma hela dagen. Inte mig emot eftersom jag ju hade shoppat upp mina Särkkis pengar igår ;)

Emmas vackra hem och vilken vy alltså! Kelpais.
Go Lotta!! Tampereen Ilves #18
Vackra Miki och AleT på nattklubben, som också den hette Ilves, what's up me de?
AleT och jag, denna bild fick Peppe njuta av på småtimmarna! :D
Baila bailaaaa
Miki, Anna och Emma
Vårt kungarike. Vi hade en aning att packa ihop före vi for!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)