onsdag 25 juli 2012

Sandö

Salut! Idag vaknade jag och Peppe till stålande sol och bestämde oss därför att ta båten till Sandö för att sola och simma. Det var helt perfekt väder de 3-4 timmarna vi var där och jag kan inte komma på något bättre sätt att spendera en ledig, solig sommardag. Solen gassade på rätt ordentligt och nu har en klart röd, jag-är-jätte-generad-ton uppenbarat sig på mitt ansikte. Vågade nämligen inte lägga någon fet solkräm på mina utslag utan la bara på vanlig ansiktscreme i hopp om någon effekt. Tydligen dubblerar inte min fuktishetscreme som solskydd. Då vi kom tillbaka till stugan väntade en mindre trevlig överraskning på oss på terassen, något ni får läsa om imorgon.

På eftermiddagen for vi till Nagu med Petski och Have för att föra Petskis båt till deras stuga. På dit vägen var vi alltså i olika båtar och på hemvägen i samma då ju ena båten blev där. Vi startade i halvmulet solsken men ungefär i samma veva som vi kom utanför Nagu gästhamn och blev stannade av sjöbevakarna började det stört regna. Mindre kul att fortsätta färden genomblöt och för Petskis del med en bot i fickan. Snart slutade det endå regna och då vi stannade i Najaden på vägen hem hade vi redan hunnit lufttorka ganska bra. Inte ens åskvädret kunde dra ner min lycka!


Det är väldigt långgrundt på Sandö så man måst dra båten den sista biten


Peppes söta båt, märk jokern :D

Baywatch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)