måndag 9 juli 2012

Hjälp mig förstå: toalettrengöring

Okej, en sak jag alltid tänker på då jag går på en toalett är vare sig toalettstolen är rengjord på insidan också där nere i vattnet (hoppas ni förstår vilken del jag menar). Allt som oftast är också det området skrubbat men ibland heller inte. Det förstår jag mig inte på, varför skulle man inte plaska runt med borsten i vattnet också då man en gång är i farten? Ger ju ett så mycket fräschare intryck med typ inget besvär! Nu pratar jag sen inte om allmänt skitiga toaletter utan om nyss rengjorda, dammtorkade och glade-utrustade toaletter med vatten som pågrund av den smutsiga stolen ser brun-beiget ut. Varför? Jag vet med säkerhet att det inte beror på lättja, en av de flitigaste människor jag känner äger just en sådan toalett. Eftersom jag dessutom besökt flera toaletter ägda av denna människa och flera gånger dessutom vet jag också att det inte handlar om en engångs grej och inte heller om en enskild svårtvättad stol. Det handlar heller inte om tidsbrist eller handikapp som gör skrubb-rörelsen omöjlig. Denna typ av stol hittas nämligen också hos en annan bekant som endast jobbar halvtid och motionerar närmast dagligen. Nu undrar jag alltså, varför väljer vissa människor att inte tvätta det stället med nog allt annat? Ifall någon känner sig träffad får den gärna kommentera och dessutom testa att ge området ett litet skrubb. På så vis behöver jag inte känna mig lika dragen att ta till borsten på er toalett. Har gjort det ett par gånger, seriöst. Vem är det nu som är konstig kan man ju undra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)