torsdag 26 juli 2012

Orm

Igår då vi kom hem från Sandö och jag skulle kasta min kass på en stol på terassen var jag nära att få en mindre hjärtattack. På bordet brevid stolen låg nämligen en orm ihop kringlad och njöt av dagen. Inte annars men på Granholm ser alla på ön kanske totalt 2 ormar om året och det att den ännu låg på bordet. Fy aase! Jag blev ordentliget skrämd och släpte iväg ett litet tjut för att larma Peppe. Han är minst lika rädd för ormar och blev ordentligt äcklad han med. Före vi sku ta livet av den, även om vi konstaterade att det var en snok, ropade vi på farbröderna så att de också sku hinna se det märkliga. I all denna uppståndelse hann jag inte ta bild av ormen före den hann slinka iväg innan vi fick död på den. Nu vet jag ju att snokar är fridlysta men vilken människa kan leva med tanken på att ha en orm krälandes runt hörnet? Speciellt om man är rädd för dem. Från och med nu är vi, jag mindre och Peppe mera, hel paranoida och kommer inte att våga ha dörren öppen på dagen aldrig mera. Inte ens om ormen sku dyka upp igen och vi då sku få livet av den. Äckel äckel äckel.

Där låg den lite på en halv meter långa snoken och väntade på sitt nästa offer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)