onsdag 18 juli 2012

Svinkoppor

You heard me, jag har drabbats av svinkoppor. Det sa i alla fall doktorn idag även om jag är skeptisk. Vissa symtom stämmer in men inte andra, jag har ytliga utslag vid näsvingarna och runt munnen men det har inte smittats över till mina händer även om jag rört vid utslagen lite mer än jag borde (dom kliar så in i h*lvete emellanåt). Dessutom läste jag att svinkoppor förövrigt är en väldigt smittosam sjukdom och ingen, vad jag vet om, i min närhet ha drabbats. Inte ens Peppe och vi pussas ju flera gånger om dagen.

Jag ska i alla fall ge snälla doktorn en chans och äta upp all antibiotika han skrev ut åt mig även om jag vet att om det handlar om svamp, som läkare tidigare sagt och jag använt kräm mot i två månader nu, kommer utslagen att sprida sig som en löpeld över ansiktet då normalfloran på huden dör. God hope no.

Googla svinkoppor så får ni se hur dom ser ut men kom ihåg att mina utslag är ganska milda, såg ena hemska bilder som såg riktigt besvärliga ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)