tisdag 14 maj 2013

TISDAG

Tänkte redan skriva måndag i rubriken men det är ju faktiskt tisdag idag, en helt vanlig tisdag. Har inte gjort något desto vettigare idag än varit och köpt några ynkliga blommor att ha på balkongen. Vill inte satsa allt för mycket eftersom jag och Peppe liksom ifjol också iår kommer att flytta till sydligare breddgrader (Pargas) över sommaren. Dessutom börjar fasad remonten av vårt hus redan den här månaden och då ska också balkongerna förnyas. Vet alltså inte om jag kan ha något över huvudtaget på balkongen sen, blir högt antagligen tvungen att bära bort utemöblemanget igen. Enligt vad jag läst vet jag inte rikitigt hur vårt hus kommer att börja se ut. Om jag förstått saken rått kommer det bl.a. att bli metallräck med glasskivor på balkongerna och mörka fönsterbräden. Värre Ufo här mittiallt. Kanske jag inte kommer att bo i Åbos fulaste hus sen mera då, haha.

Nedan en bild av mig från imorse. Om ni nu tänker "Har hon äntligen köpt sin högt önskade Michael Kors klocka hon tjatat om i evigheter?" så nej, det har jag inte. Klockan på bilden är min födelsedags present från gymnasie flickorna. Jag fick den tillsammans med en spargris så att jag ska kunna spara upp till den betydligt dyrare önske klockan. Tyckte det var en väldigt rolig och omtänksam idée! Älskar min fina rosé gulds klocka och grisen har faktiskt fått några slantar i sig redan.

Var tvungen att lägga upp bilden då mitt huvud ser lite ut som en aliens, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)