måndag 6 maj 2013

Båtski

Hej och hå! Idag har varit en super aktiv dag på min skala. Först var jag på jobb, sedan åkte jag till Pargas, var via blombutiken till gravgården, åt och for sedan till Peppes jobb och fixa lite på hans nya båt han köpte för någon vecka sedan. På gravgården for jag och hälsa på min gamla vän Tove som sku ha fyllt 21 år idag. Hon hade fått en massa fina blommor, så fina att jag nästan skämdes att lägga dit mina men det är ju tanken som räknas. Hade lite roligt åt mig själv då jag kom cycklandes från blombutiken, den som jobbade där varnade mig nämligen om att de inte kopplat på vattnet på gravgården ännu så hon gav mig vatten i en påse. Vatten i en påse?! Inte varje dag man har en påse vatten hängandes från styrstången. Tur hölls påsen hel.

Vad kommer till Peppes båt så var min uppgift att klippa till någon matta han köpt till golvet för att skydda mot repor under tiden som han tvättade och vaxade. Mattan var helt okej att klippa och även om det inte blev perfekt duger det mycket väl. Ser helt bra ut också faktiskt.

Klippaati klippaati klippaati klipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)