fredag 3 maj 2013

Balkong

Vad jag gjort denna underbara, varma fredagkväll? Jo jag har varit ute på balkongen... och skurat golvet samt hämtat upp utemöblemanget. Golvet gick från riktigt dammigt och skitit till så rent att jag nästan hade vågat sträcka ut tungan och ge golvet en tungkyss så jag är nöjd. Dock skedde ett missöde med vatten öven hela, som tur mörka, soffan men det var väntat. Efter att jag glömt telefonen på jobbet visste jag att denna dag var fördömd, tror nämligen starkt på uttrycket "jos joku asia menee pieleen, kaikki asiat menee pieleen". Murphys lag eller vad det heter.

Imorgon ska jag ut till stugan med Peppe, Nylle och möjligen någon annan vänlig själ och fixa stugan i sommar skick. Ni vet, kratta, damsuga, torka damm, skura bastun, tampa mattorna och beroende på hur aktiva vi är också tvätta fönstren. Optimisktiskt tänkande från min sida.

Sa att jag inte hade någon bild från vappun och det hade jag inte heller, fören jag stal denna av Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)