torsdag 16 maj 2013

Mördare

Igår då jag var ute på länk i Pargas (andra gången denhär veckan jihhuuu) såg jag plötsligt någon sorts klimp på vängen lite längre fram. Kände på mig att det inte var något skräp men trodde först det sku visa sig vara en fet orm som kringlat ihop sig. Då jag väl nått stället, med en viss försiktighet med tanke på orm fantasierna såg jag att det var en stackars gnagare som låg där. Trodde först det var någons bortssprungna husdjur eftersom jag inte kände till arten med förstod sedan att det var en ekorre som tappat de långa håren på svansen. Ekorren låg på sida, andades väldigt tungt, var helt blöt om pälsen och hade lite sår här och där på kroppen, mest på svansen var håren suttit. Eftersom den inte genast sprang iväg då jag kom förstod jag att den var mycket skadad. Bara låg där och tittade upp på mig. Jag fick förståss väldigt dåligt att vara då jag såg den lilla stackaren kippa efter andan och efter att ha samlat kraft en stund göra sitt sista försök att fly från mig, den okända figuren som stod och såg över den. Då den sakta försökte börja kila iväg såg jag att dens framben inte bar överhuvudtaget utan att den endast försökte knuffa fram övre kroppen med bak benen. Emellanåt tappade den balansen och rullade över på rygg för att sedan kämpa stort för att komma på mage igen. Då förstod jag att den inte sku återhämta sig utan att jag sku måsta hitta något att ta livet av den lidande ekorren med. Inte kunde jag ju bara lämna den där heller. Som tur var jag vid ett industri område så jag gick in på en gård var jag snabbt hittade en tung metall bit. Tog metallbiten under armen gick fram till ekorren, skänkte några tårar och ja, ni vet. Kände mig inte alls som en bra människa utan som en hemsk, hemsk mördare. Värst var ansiktsuttrycket som blev kvar på ekorrens ansikte och att rulla den livlösa kroppen i diket. Fy fan,vill inte vara tvungen att göra det igen inom kort.

Om någon undrar varför i hela helvetet jag velat ta bild av stackaren var det föra att få höra flera åsikter om vad det var för en slags gnagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)