söndag 19 maj 2013

Najaden etc

Hejheja! På fredag efter jobb for jag raka vägen till Pargas och därifrån efter lite solande till Najadens öppning i Nagu. Hade en bra kväll i sin helhet och såg en massa människor. Fast jag sett många känns det som att jag knappt talat med någon i Najaden så vet inte riktigt vart den delen av kvällen tog vägen. Antagligen talade jag nog med lite fler än minnet vill berätta. Började gjorde vi på en gräsmatta vid gästhamnen med Fanny, Emma K, Axel, Luku, Timo och Anders. Det var jätte kul eftersom jag inte talat med speciellt Timo på år och dar känns det som. Före vi for in till Najaden var vi via en bekants segelbåt. Blev väldigt sugen på midsommar!

Vaknade nästa dag gjorde vi på Petskis stuga och resten av dagen gick sedan i krabbis tecken. Mestadels framför tvn hos Jogi då det var både ishockey och eurovision.

Idag har jag och Peppe jobbat med hans gamla båt han ska sälja. Först var vi efter trailern till Peppes jobb, efter det till Granholm och söka båten och sedan tillbaka till Peppes jobb var vi först tvättade och sedan vaxade hela båten, insidan en gång och utsidan två gånger. Lätt som en plätt kanske ni tänker nu men herregud fel. För det första var det åskvarmt ute och för det andra hade det gått hål på presäningen som varit över båten på vintern före snön ens fallit. Före det märktes och blev åtgärdat det hade det hunnit falla in en massa löv, regnvatten, snö och annat skit så båten var beige-brun i stället för vit då vi började. Hela rumban tog oss sju timmar.

Ingen blev blöt som tur.


MYCKET REN Terhi 4110, årsmodell 2003 med 20 heppors Yamaha motor, 4000€. Köp bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)