onsdag 10 april 2013

Lista

Hittade den här listan på min kompis blogg och tänkte fylla i den såhär på skoj i brist på annat. Tack för den Johanna!

Senaste

Låt du hörde: Bad to the bone som ringsingnal på min jobbkompis telefon. Hennes telefon ringer konstant så precis då man tror sig ha blivit av med låter från huvudet så vips är den där igen.

Film du såg: Django Unchained med Peppe i söndags hemma i soffan.

Mat du åt: Chicken tandori sallad med bröd och rödvin till.

Kram: Av Peppe då jag kom hem.

Puss: Samma

Känslan: Oro över hur min tent på fredagen kommer att gå.

Resa: Till Stockholm om det räknas, annors Thailand för över ett år sen. Behöver få komma iväg, NU.

Glädje: Då jag kände hur solen riktigt brände på mina svarta jeans då jag gick från bussen hem.

Dröm: Det var en sån dröm varefter man vaknar och funderar allvarligt på om man har alla indianer i kanoten en stund före man stiger upp. Jag drömde nämligen att jag var på länk med en kille, Jennies vän som jag träffade i Pampas och att vi mitt i länken bestämde vi oss för att fara till ABC och äta, ingen aning varför. Det tolkade han som en dejt och att vi var tillsammans. Då jag senare i drömmen loggade in på facebook hade han skrivit en status i stil med "Emma <3<3 bästa dagen i mitt liv, jag älskar dig!" och typ 50 personer hade gillat. Jag blev helt paff och bara "men Peppe... ja e ju tisammans me Peppe" och fick välden största ångest. Då jag ser denhär killen nästa dag och jag ska berätta åt honom att jag har en pojkvän som jag tycker väldigt mycket om har han skaffat en, wait for it, CYCKELHJÄLM med en massa röda hjärtor med mitt namn på. Stolt kommer han fram där på sin cyckel men blir väldigt ledsen då jag berättar för honom att vi inte kan vara tillsammans. Nästa gång jag ser honom i drömmen har han fortfarnde sin hjälm på men han hälsar inte längre utan tittar bort. Kan någon tolka denhär drömmen åt mig, haha.

Person du träffade: Förutom Peppe som sitter i andra ändan av rummet så Sussi.

Personen du pratade i telefon med:
A to the L to the E to the T

Personen du fick sms av: Juuso från apoteket

Gången du åt 7-eleven korv: Ha aldrig ätit men åt en jävligt god hotdog på gatan sist vi var i Sverige

Gången du var utomhus: En timme sen ungefär

Gången hela din familj åt middag tillsammans
: Seriös middag var då pappa fyllde 60 för typ en månad sen och vi var till Fransmanni.

Saken du köpte:
Har varit duktig och inte köpt något sen i förrgår då jag var av och ann till Siwa och köpte en kartong ägg, tre bananer och en burk skyr för mina bananplättar.
Allmänt

Ska bli skoj: Att få resa utomlands

Ska inte bli skoj att: Stiga upp imorgon bara för att gå på jobb och sedan komma hem och stress läsa.

Sparar till: Resor, i plural.

Pålägg som gäller: Skinka. Eller medwurst på knäckebröd.

Önskar att jag var bättre på: Alla apoteks varor, antar att det kommer med åren.

Dagens dryck: Vatten

Vad saknar du: Lunch på skolrestauranger med studiekompisarna.

Tre band/artister: Veronica Maggio, Avicii, Jukka Poika

Vad har du gjort idag:
Jobbat och gått på skolning (vuxenpoäng!)

Brukar du svära mycket: Det går i perioder

Hur tidigt stiger du upp: Ja, en halvtimme före avgång är nog ett bra medeltal.

På helgerna: Då jag får dåligt samvete över att ha sovit för länge.

Vad ska du göra ikväll: Titta lite på tentmaterialet innan läggdags

Hur många timmar sover du per natt:
Beror på men blir riktigt förbannad om rutan som kommer upp efter att jag lagt på larmet visar färre än åtta timmar, helst ska det vara nio.

Vem är snyggast i världen:
Adriana Lima

Vad är det för veckodag:
Bra fråga men onsdag är det visst eftersom jag bara har en dag på mig att läsa mera och tenten är på fredag.

Bästa saken som hände mig förra sommaren:
Jag fick jobb på Folkhälsan. Bäst därför att det tillåtit mig att göra en massa roliga saker som jag annors inte haft råd till samt att det varit en väldigt givande upplevelse att jobba inom åldringsvården. Älskar gammlingar och de hör också till ett av mina favoritsamtals ämnen, som många av er säkert vet.

Favoritplagg i garderoben just nu: Min knallgula tröja från bikbok

Längd: Jag har glömt. Påriktigt, hur lång är jag nu igen? Var det 167? Näe, kan inte svara säkert.

Vikt: 66 kilo, drömmen vore 60 jämt.

Byter gärna garderob med: Kenza? Angelica? Kenza? Angelica? Kenza!!!

Byxa eller kjol: Byxa till vardags, kjol till fest.

Senast utlästa bok:
Hypnotisören. Försöker att inte köpa eller låna böcker nu då jag egentligen sku ha tenter att läsa på. Till sommaren ska jag skaffa måååånga böcker.

Mitt rum kan beskrivas som:
Harmoniskt och ofärdigt

Mig själv med tre ord (just nu):
Orolig, trött samt irriterad då jag fått hicka.

Jag tränar: Sällan

Jag ville bli när jag var liten: Byggare, hängde efter Matti som fixat allt möjligt på vårt hus som en svans då jag var liten. Så fort jag lärt mig gå var jag redan påväg upp på taket och titta vad han höll på med där. Kan ni tänka er vilket hjärtsnörp mamma fick då hon såg sin 1-2 åriga dotter klättrande halvvägs upp till taket. Hon berättar alltid själv hur hon tänkte "okej, var lugn, klättra lungt upp så det inte skakar och säg absolut ingenting så hon blir rädd och faller". Hon klättrade alltså upp efter mig, tog mig under armen, klättrade ner och från och med det fick jag gå i koppel ett bra tag på gården, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)