onsdag 17 april 2013

Tandtråd

Såhär till kvällen då det börjar närma sig tandborstnings dags tänkte jag dela med mej av ett tips jag fick av tandläkaren sist jag besökte mottagningen. Detta lilla tips har förändrat mina tandskötsel vanor till det bättre så jag hoppas någon av er också får nytta av tipset. Ni vet då man ska använda tandtråd och blir tvungen att ta en meter lång bit av tråden för att sedan kunna vira den femhundra gånger runt fingret fören man med möda kan börja föra in tråden mellan tänderna? No more. I stället tar ni en vacker, kort, kanske 20 centimeter lång bit och knyter ihop ändorna. Genialt! Det är enklare, mer ekonomiskt och mer hygieniskt då man kan snurra tråden längs med fingrarna och få en ny yta för varje mellanrum. Livets små under, haha.

Obekvämt, slösaktigt, äckligt och halt.

Taddaa! En simpel knut i ändorna och hela tandtrådsupplevelsen blir som ny!

Sånhärt sysslar man sedan med då man gjort sig klar, vill fara iväg ut och festa redan men vännen man ska festa med fortfarande är på gymmet (!!!) haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)