fredag 12 april 2013

TGIF

Började dagen med en tent i biogena läkemedel, gick nu sådär. Hade kunnat gå mycket bättre om jag läst mer men också betydligt sämre mot de kanske 4 timmarna jag läst så kommer jag igenom är jag nöjd. Efter tenten for jag med studiekompisarna till Kåren på ugnspotatis, precis vad jag längtat efter. Att bara sitta där och tala om dittan och dattan utan ett bekymmer i världen. Väntar redan på nästa gång som blir ungefär om ett halvt år, suck. Kanske blir det någon gån tidigare också om jag börjar aktivera mig med de tenter jag dumt nog lämnat till senare förra året. Efter lunch var vi till Anna och Mati på kaffe och sedan for jag ut på stan en stund. Besökte även hullut päivät som var lika folktätt som alltid.

Jag tänkte nästan bli med lurad till Hese idag då jag kom hem eftersom Peppe hunnit bli vrålhungrig tills det men som tur bestämde vi oss endå att fara till butiken i stället. Hur bra Hese nämligen än låter för stunden känns det aldig värt efteråt. Brukar tillochmed få lite dåligt samvete faktiskt, speciellt om jag ätit Hese utan att vara på fyllan eller ha krapula. I butiken blev vi svaga för lövbiff och bestämde oss för att fredags lyxa till det lite med varsinn biff och sallad till. Det är så enkelt att steka lövbiff, man värmer bara pannan en stund före man lägger på biffarna, steker en minut på ena sidan och en halv på andra. Naturligtvis måste jag ha direktiv att följa också vid biff stekning, haha.

Peppe ha ivrigt nästan ätit hela sin biff då jag bara tagit en tugga, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)