fredag 23 november 2012

Sen sist!

Hola hola... Det var ett tag sen sist! Tisdag närmare bestämt. Sedan dess har jag hunnit gå i matkoma på Turajlic-dagen, checka mina arbetsturer inför jullovet och tappa min Zumba-oskuld. Turajlic dagen var på onsdag och det var en jätte trevlig kväll, Ales gudmors dotter är ju bara för söt! Om jag förstått saken rätt, varför man firar Turajlic dagen är det för att varje ortodox familj har ett helgon och den dagen man firar ett visst helgon firar de familjer som har detta helgon som sitt med mat tillsammans med släkt och vänner. Även om jag föråt mig också iår kände jag ändå att jag lyckades bättre än tidigare år, hade en ny taktik var jag åt så lite bröd, pasta och potatis som möjligt eftersom dessa ju gör en helt sjukt mätt. Fokuserade i stället på de säkert fem olika kötträtterna... Sick, haha.

Efter middagen, ca klockan 1 på natten for vi till jobbet och kollade upp våra arbetsturer. Vi skrämde nästan ihjäl en av nattorna men det var endå värt det för fyfan vilken lättnads känsla för oss båda då ingendera hade några riktigt hemska, oönskade turer. Hade dött om jag haft julaftonskväll eller nyårsnatt.

Zumban då, det var jätte kul och man blev riktigt svettig! Kan tänka mig att jag hade blivit ännu mer svettig om jag kunnat movesen så bra att jag hade kunnat göra dem fullt ut. Zumba är något jag definitivt sku kunna gå på oftare men då det ska vara så jävla dyrt att gå på gym. Jag gillade gymmet vi var till, Lumo hette det för att salen var sådär avlång i stället för långsmal så de där jätte fit jag-gör-inget-annat-än-går-på-gym-och-fyfan-vad-pinsamt-för-dig-när-du-int-kan-movesen-och-vad-fan-har-du-på-dig tjejerna kunde man gott och väl hålla avstånd till! Haha, menar inget illa men det finns alltid de där dömande tjejerna på gym som helt klart kritiserar en hela tiden och ser ut att jubla inombords så fort de lägger ögona på en människa som är mindre fit än dem. Det fanns dessutom inte så många människor av den här typen på gymmet, de håller väll till på Elixia, så det kändes att man kunde vara sig själv oberoende på hur man såg ut eller vilken kondition man hade. Kul! Överväger nu om jag ska lägga ut en hel förmögenhet på att gymma eller inte...

Ja, nu har jag skrivit en hel roman, grattis till dig om du orkat läsa såhär långt och grattis till mig om jag skrivit tillräckligt bra för att du ska ha orkat det. Puss!

Jag på Turajlic dagen! Ser ut som jag är ensam men skenet kan bedra, där var ca 10 gäster plus familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)