söndag 11 november 2012

Mamma och Pappa

Halloj! Idag har jag orsak att fira både mamma och pappa! Mamma på hennes födelsedag och pappa på farsdagen. Mitt enda problem är att jag hade tänkt sova i Åbo förra natten och gå via butiken på hemvägen och köpa något. Nu vaknade jag ju i Pargas så har inget att ge dem, funderar om jag ska smyga förbi dem ut och fara iväg till butiken eller om jag helt enkelt ska gratulera dem först och komma med gåvor senare. Tror jag får ta det andra alternativet, mamma är nog endå förbannad över att jag sovit såhär länge och inte hjälpt till att städa att hon blir rabiat om jag smyger iväg till butiken nu också!

Jag ska på kvällsskift senare, dumt då mamma har kalas men söndagspengar var ett för stort lockbete. Hoppas jag får vara på "min" sida idag för igår var jag nämligen på den andra sidan var jag inte varit tidigare. Fick inte mysa med mina gummor sen heller med andra ord, nog för att det fanns en hel del söta gummor på andra sidan med.

Igår bytte jag randigt mot randigt då jag kom på jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)