onsdag 26 september 2012

TIGER

Var just en och en halv timme som sällskap åt Peppe till Skanssi. Det är konstigt med män, en och en halv timmes fjuttig shopping kan leda till en helt ny garderob (inte nu riktigt men nästan). Vi flickor däremot, i alla fall jag, går omkring och funderar och prövar och funderar lite till innan vi köper något. Hos män finns det inte en tanke på att något ännu bättre och snyggare sku kunna finnas i nästa butik och finns det så är det inget problem, mannen tar båda. Visst kan vi flickor också handla lika fort ibland men då måste det vara frågan om kärlek på första ögonkastet, om vi fallit för något slår vi till på direkten. Ifall det inte är något rysligt dyrt då vill säga, investeringar kräver omtanke.

Det hade kommit en ny butik till Skanssi som jag aldrig varit till någon annanstans i landet även om det var en kedja. Tiger hette den och var ungefär en blandning mellan Tiimari och Clas Ohlson. I alla fall så älskade jag den, massor smått "krims-krams" eller vad man nu sen vill kalla det. Blev helt överväldigad av butiken, var tvungen att gå tillbaka efter att lugnat ner mig lite. Det blev några ramar och lite kontors grejer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)