onsdag 12 september 2012

NOOO!

Min värsta mardröm har gått i uppfyllelse. Ni vet den där typen av facebook vän som uppdaterar sin status om eller lägger upp en ny bild av sitt husdjur, sin häst eller sin baby dagligen. Ingen annan än facebook vännen själv tycker att statusarna är underhållande, finurliga eller söta då de skrivs varenda en jävla dag. Inte heller fotona är längre intressanta, vi kan innehållet utantill fören vi ens sett fotot vid det här laget. Jag vill och orkar inte läsa mera om hur snabbt hunden hämtat tillbaka pinnen eller hur stort lass babyn sket varje dag, någon måtta med allt.

Personligen har jag tre stycken vänner på facebook som tillhör denna grupp av facebook-terrorister. Två av dem bombaderar med foton på sin baby, inte en, inte två utan ibland också med tre hela nya foton på babyn i dagen. Babysar är söta, we got it. En av dessa två uppdaterar dessutom sin status stup i kvarten över vad babyn håller på med, den andra har i alla fall förstått att vi redan sett det på bild.

Den tredje av mina facebook vänner som tillhör denna irriterande-husdjur-häst-baby-kategori anser att inget annat än hundar är värda att uppdatera sin status för. Hundar hit och hundar dit. Hon lever i tron att facebook är något slags hund forum. Hittills har det i alla fall varit relativt acceptabelt på bild fronten, lite bilder här och där, inget märkvärdigt. Fören idag då hon uppdaterat sin status med att berätta om hur hon nyligen köpt en ny systemkamera och att hundarna fått agera modeller sedan dess. Hennes dagar som en av mina vänner på facebook ja värderar högt är lästa. Jag har gömmt henne från min frontpage med skräck om framtiden.

2 kommentarer:

  1. :D:DDD ps de går visst o kommentera feån telefonen,
    Hade int bara scrolla ner tiräcklit på alternativen :)

    SvaraRadera
  2. eller så hitta ja bara rätt inställning ;)

    SvaraRadera

Jag svarar under din kommentar :)