fredag 7 september 2012

Surfar som på moln

Bonjour mes amies! Fan, skrivs det sådär? Kan inte fatta att jag låtit mig själv glömma nästintill all franska jag spenderade 3 år på att lära mig. Ofattbart dumt men jag vet med säkerhet att jag inte är den enda som betett sig lika idiotiskt. Borde ha hållit språket uppe via fast böcker eller tv men gjort är gjort. En dag hittade jag mig själv sittandes och undrandes hur man säger hej på franska, höll nämligen på att dagdrömma en dröm var jag sku ha behövt den frasen. Tror ni jag kom på det? Nej, det stod helt stilla och inte ens i en dagdröm kan man komma över den detaljen. Fick skjuta upp den drömmen till en annan dag då ja sku ha kommit ihåg ordet. Med tanke på min första mening sku ju den dagen kuna vara fast idag! I tankar behöver man ju inte kunna stava.

Det här inlägget sku egentligen inte handla om min saknad av kunskaper i franska utan om vårt internet här hemma i Åbo. Passar på att surfa som en galning nu då jag är ledig under dagen och Peppe är på jobb. Så fort han knäpper på sin dator försvinner nämligen nästintill all uppkoppling från min dator. Då kan jag inte ha fler än 3 flikar uppe och bara titta på musikvideon med lyrics på Youtube, annars laggar det illa kvickt. Nu lever jag alltså loppan med 10 flikar och riktiga musikvideos utan några som helst problem, skönt! I hemlighet tror jag att Peppe lagt någon intsällning på internetet så hans dator har förkör och min tar upp resterna, ganska sneaky av honom men jag ska inte klaga eftersom han ju betalar för rubbet och jag bara är en fripassagerare!

Kan bland annat dregla över godingen Justin istället för att glo på orden till låten ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)