måndag 24 september 2012

Helsinki-Helsingfors

Det forna veckoslutet spenderade jag och några vänner som sagt hos vår vän AleG i Helsingfors. Vi kom fram ganska sent på fredag kväll så det blev inte så mycket annat av den dagen än att catcha upp ordentligt. Lördag började vi med att fara ut på stan och shoppa. Som tur, för min plånbok och mina möjliga kommande resor, hittade jag inte så mycket att köpa. Då vi shoppat klart och butikerna börjat stänga for vi till en restaurang och åt.

Efter en god mexikansk middag for vi sedan tillbaka hem till AleG, var vi började laga oss i ordning för en utekväll samtidigt som vi drack vin och åt ost. Före vi drog ut och dansade hann vi, fem söta oskyldiga flickor få en varning av grannen och det klockan tjugo över tio. Jag misstänker att det mer sannolikt var hon som hade för kort stubin än det var vi som var för högljudda. Vi lät inte en hagga dra ner vår stämmning utan dansade loss till stängningsdags och var hemma först fem tiden.

Bilen startade hemåt redan elva på söndag morgon, AleT hade nämligen jobb i Pargas halv två. Det var jag som körde hela vägen och sömnbrist blandat med krapula blandat med att jag la all min sista energi och koncentration på att köra hem tryggt ledde till att jag sov bort största delen av den resterande dagen. Innan jag somnade hann jag leka några timmar med min kusins två åriga dotter, ta mig till Åbo och äta. Sedan var det lights out.

Shopping i stan!

Köpte bland annat en NY-keps. Har velat ha en någon sorts keps ett tag så det fick bli en sådan.

Den obligatoriska mat bilen! Här en burrito jag åt på Iguana, ett prisvärt ställe mitt i smeten!

Förfest med vin och ost. Jag och Anna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)