torsdag 20 september 2012

New years eve

Hejsan hopsan! Det är mitten av september, solen lyser och jag är tvungen att bestämma vad jag vill göra på nyåret inom kort. Känns inte bra alls att måsta planera så långt på förhand men stugor ska bokas och det kan man inte vänta hur länge som helst med, tyvärr.

Peppes vänner ska alltså åka upp på sin årliga skidsemester, den här gången till Levi över nyåret och för första gången funderar vi på allvar att åka med. Det sku vara jätte mysigt och så men samtidigt längtar jag också till solen. Antingen måste jag spara som en tok, vilket i och för sig inte sku vara helt omöjligt och fara både norrut och söderut eller också är det ena dera som gäller. Varför ska livet handla om val när man har så svårt att bestämma sig?

Just nu lutar jag åt hållet att det i alla fall ska bli en solsemester men så vet jag inte ännu med Levi. Det är så jobbigt att spara, spara, spara, då man vill göra en massa annat kul men samtidigt sku jag jätte gärna åka med upp. Är det värt att leva smålt en hel höst och början av vinter för en veckas skull?

Att nyåren här nere dessutom aldrig blivit den stora festen som man väntat sig, utan något man snabbt skrapat ihop i brist på annat ökar min lust att göra något ordentligt över nyår. Tänk hur skönt det sku vara att ha sina nyårsplaner klart ritade redan, inte en dag före eller på själva dagen, utan hela 3 månader före! Inte ofta det händer!

Förra nyåret spenderades i bikini, ätandes grillmat, vid bunkan! Det var inte så tokigt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)