onsdag 27 februari 2013

Viktkontroll

En vän till mig sa att det finns två typer av människor, de som äter vad de vill men tränar samt de som inte tränar men aktar sig för vad de äter. Då glömde hon två kategorier, de där tokarna ingen vill tala om som både tränar och aktar sig för vad de äter samt dem som varken tränar eller aktar sig för vad de äter. Tyvärr tillhör jag den sist nämnda kategorin just nu, kategorin av människor utan självdiciplin eller ork. Till den här kategorin tillhör ofta förutom oss dödliga också de där lyckliga jävlarna som aldrig blir feta, vare sig de äte snabbmat dagligen eller inte. Till dem vill jag i min bitterhet ta chansen att påpeka att även om snabbmaten inte gör dej fet orsakar den nog i långa loppet annat harm i kroppen, som hög kolesterol och ökad risk för hjärtinfarkt. Så känn på den!

Hehe, vad sitter jag här och pratar för strunt egentligen. Idag har jag i alla fall bytt kategori för stunden till dem som tränar men äter vad de vill, var nämligen på jomppa med AleT till hennes gym. En annan dag kanske jag hälsar på dem som inte tränar men aktar vad de äter. Adios amigos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)