torsdag 7 februari 2013

Kassar

Rotade igenom vårt kass-skåp hemma i Pargas härom dagen. Japp, vi har ett sånt och det är dessutom inte bara ett skåp utan en hel skrubb egenligen. Varför jag frivilligt valde att bege mig på den röran var för att jag fick en svag minnesbild av att jag någongång jätte länge sedan sett en mörkgrön fjällräven kånken där inne. Hittade ingen av det slaget (månne det var i mommos kass-skåp den låg?) men hittade dock en annan pärla, nämligen min första skolväska! Åååh, kommer ni ihåg hur er såg ut? Jag var så stolt över min! Det var lycka på den tiden, att få en ny ryggsäck varje år till skolstarten!

Kassar, kassar, Muffe, kassar... Hur mycket kassar behöver egentligen en familj på fem? Vi använder max en tiondel av det som gömmer sig i skrubben.

Min första skolväska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)