fredag 15 februari 2013

Las Pargas

Har inte varit i Pargas över veckoslutet på evigheter men detta veckoslut blir det av. Jag har helt enkelt märkt att det är så otroligt mycket skönare i sitt egna lugn i Åbo. Halva orsaken varför jag ska vistas här i helgen är att jag varit på jobb till apoteket idag och det är bekvämare att bli av vid Pargas, ska på jobb till åldringshemmet imorgon och till AleT på födelsedags kaffe på söndagen. Onödigt att köra fram och tillbaka då alltså. Ikväll planerar jag kanske på att värma bastun eller också får det bli imorgon efter jobb. Längtar efter att få se mina tanter och farbröder på jobb! Känner dock på mig att AleT kommer att tjuva favorit sidan av mig på hon kommer tidigare på jobb men hoppas inte, Tar med mig ett nagellack i hopp om att hinna med ett par manikyrer.

Har ni märkt att det är vår i luften nu? Haha, om man är riktigt uppmärksam är uteluften faktiskt mycket vårigare redan, det där riktigt krispiga skedet har passerat. De dagar solen skiner, inte mycket på sistone dock, kan man helt klart känna vår!

Inte långt tills man kan vistas ute såhär! Vem försöker jag lura... allt är mörkt och kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)