måndag 11 februari 2013

Oturs helg

Tillbaka från Sverige sitter jag nu i soffan och ska strax gå och försöka få en blund igen. Resan till Stockholm var nog bra men visst hade den kunnat vara bättre. I teminalen på vägen dit märkte vi att det var fullt med festande människor på plats och då vi steg ombord fick vi veta att det var en Sinkkuristeily vi hamnat på. Inget med det men vilket oljud de hade! Då vi kom till hytten märkte vi att det var mycket unket och varmt där inne men vi tänkte att det kanske blir bättre om en stund så vi sket i det och for och äta. I restaurangen åt jag en cesar-sallad. Jag har ju haft mina onda aningar om att jag antagligen är allergisk för parmesan ost så jag beställde min utan parmesan flarnen, servitrisen varnade mig om att det också finns parmesan i såsen som hör till men jag tänkte att en så liten mängd knappast kan skada. Nöjt började jag äta min sallad men det var inte länge tills jag märkte att jag höll på att få verkliga putläppar och att det började värka oroväckande i luftstrupen. Det var en mycket obehaglig känsla och jag vill inte ens veta vad som sku ha hänt om jag inte sku ha råkat ha allergi medicin i kassen.
  Tillbaka i hytten efter mat och shoppande märkte vi att luften inte blivit på något sätt bättre. Vi övervägde ett tag i fall vi sku gå och klaga eller inte och kom till slut fram till att vi var tvugna att göra det eftersom luften inte alls cirkulerade inne i vår lilla plåt box. I receptionen sa de bara att de skickar någon att komma och titta på ventilationen, inget ord om att kanske få byta hytt. Tror ni att det kom någon? Nej och när jag vid 3 tiden på natten vaknade hade vi fyra pers andats hytten till en tropisk djungel om inte världens fuktigaste bastu. Det var hemskt, minst 40 grader och hela kroppen var blöt, svettades bort varenda droppe vatten jag hade i kroppen, trosorna och blusen var fast klibbade även om jag sovit utan täcke. Helt klart en av de värsta nätter jag upplevt. Peppe och Fanny hade också vaknat så vi tre låg och led tillsammans. Hade det inte varit för att det var värsta hytt festen i korridoren utanför som varade ända in till morgonen hade vi utan tvekan kastat upp dörren på vid gavel, nu fick vi nöja oss med att bara stå och vifta lite nu och då. Jag fick någon blund på golvet med täcket som underlag men inte blev det mer än max 4 timmars dålig nattsömn. Därför var vi, speciellt jag som behöver mycket sömn skit trötta då vi for till en bar sex tiden på kvällen, vi flickor for hem och sova klockan 10. Så tråkigt att det blev så.
  Nästa dag, lördag var allt frid och fröjd fram tills att det var dags att bege sig från förfesten till klubben. Det var då jag märkte att jag inte mådde så värst bra även om jag bara druckit lite på en halv vin flaska. Efter tunnelbanan och en halv timme på klubben var jag mycket väl tvungen att gå och spy, kände bara hur illamåendet vällde över och spyan var påväg. Jag sprang alltså iväg till toaletten och tur nog var där ett bås ledigt. Spydde hela byttan full. Detta upprepade sig sammanlagt tre gånger och jag fick skämmas lika mycket varje gång. Jag var konstant illamående hela kvällen och tänkte även spy på tunnelbanan. Hemma hos Vicke fick jag gå och spy samt skita löst fem gånger under natten, knappt så jag hann sätta mig på byttan efter att jag spytt före det rann ut.
  Morgonen därpå, söndag var det bara för mig att konstatera att jag åkt på en redig magsjuka så jag fick fortsätta min toalett rumba ensam hemma då de andra for iväg till stan. Låg i sängen samt gick på toalett hela dagen fram till fem då det var dags att bege sig mot båten. Allt jag försökt äta hade kommit upp tillbaka så det var världens största kraft ansträgning att stiga upp, klä på sig, packa och fara till båten på kvällen. Hade ingen termometer men fick antagligen feber på kvällen också så när vi äntligen slapp in på båten var det raka vägen till sängs för mig.
  Idag stannar jag hemma från skolan men imorgon blir jag nog tvungen att gå. Får se om det blir något fastlaskiainen för mig imorgon kväll eller om jag blir tvungen att stanna hemma, suck. För att ni inte ska tro att hela resan var en pest sätter jag in lite bilder från Tekniska museet vi besökte på fredagen under. Det var riktigt kul!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)