tisdag 5 februari 2013

Jacket potatoes

Slötittar på Jamie Oliver på tv, han den rackaren gör ugnspotatis och fyfan vad sugen jag blir. Om någon där ute har ett jätte bra recept på god gräddfils sås eller liknande att äta till får denne gärna anmäla sig hos mig. Har sökt runt lite på internet men inte hittat något värt att lita på. Ni känner mig, jag måste ha ett recept jag kan följa till punkt och pricka för att kunna lyckas i köket.

En till sak om programmet. Han satt sour creme på potisen sin och de hade översatt de till smetana i texten. Är det samma sak? Tänk i så fall att man hela mitt liv ätit sour creme and onion chips men aldrig förstått att det var samma som smetana, inte jag i alla fall. Amazing!

Sist jag åt en av mina storslagna favoriter! Då i Uppsala :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)