tisdag 8 januari 2013

Taco sallad

Hej och ho! Nyss hemkommen från gymmet ska jag nu dela med mig av ett super gott recept som också jag och Peppe lyxa till vardagen med lite idag. Eller recept och recept, vet inte om man kan säga det om sallad men i alla fall. Det var någon av mina studiekompisar som lärde mig laga denna tacosallad men minns just nu inte vem tyvärr. Bli inte rädd av sallad ordet dock, också pojkvännen blir mätt av denna!

Vad som behövs:
1 gurka
3 tomater eller en ask körsbärstomater
1 isbergs sallad i kruka
majs, antingen frysta eller konserv
vidruvor om man vill lyxa till det extra
400g malet kött
1 tacokryddspåse
1 burk kidneybönor
1 burk creme fraiche
1 påse majs chips

Vad man gör: Skär grönsakerna, bryner köttet, blandar in tacokryddan i köttet, häller ut vätskan från kidneybönorna och blandar också dem i köttet. Då är allt klart och man kan börja äta. Då man ska äta salladen tar man först sallad på tallriken, sedan lägger man på av kött-bön blandningen (förresten, bli inte rädd av bönorna om du inte gillar bönor, de smakar bara taco och känns inte i munnen, lovar!) och en klick creme fraiche på det. Över det hela sprinklar man sedan krossade majs chips som man antingen krossat i en skål tidigare eller smular med handen i det här skedet. Enkelt och GOTT framför allt! Bra variation till tacos.

Njom njom! Av den mängd sallad jag skrev blir det minst tre mätta magar om inte fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)