fredag 18 januari 2013

Fetto

Är det bara jag eller har någon annan också märkt hur otroligt pinsamt det är att köpa onyttigheter som chips i butiken? Speciellt då man är ensam. Jag i alla fall vill helst bara komma till kassan och snabbt som blixten lägga undan godsakerna i kassen. Mest skämms jag då jag möter någon helt klart super sportig människa som endast har grönsaker och keso i sin korg, då gömmer jag lätt korgen bakom benet och smyger förbi, haha. Härom dagen då jag köpte chips att ta med mig på alkut och en frysboxpizza att äta på krapulan upplevde jag senast den där obekväma känslan. Vad som gjorde det hela lite mindre pinsamt var att det framför mig i kassakön var en jämnårig flicka som också hon fyllde bandet med onyttigheter, också hon helt klart generad över sina inköp. Hon hade dock något jag saknade, en massa cidrar som klart indikerade att hon är påväg att ha roligt och inte sitta ensam hemma och äta allt det där. Av min patetiska chipspåse och pizza kunde någon lätt ha misstagit sig för att jag var en riktig tröstätande stackare, haha. Kanske det bara är jag som är paranoid men nu vet jag själv att jag ibland dömmer dem som köper gottis. Antagligen är det just det som gör mig så nojig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)