söndag 20 januari 2013

Antonius Block

Igår efter kvällsskiftet for jag hem via och fixa mig lite och sedan till Brankis i Pargas och lyssna på lite lokala band. Huvudsakligen lyssnade jag nog bara på ett band, Antonius Block var mina vänner spelar men som jag aldrig sett live förut. Dom var så sjukt bra! Axel som är sångaren i bandet sjunger som en gud, smälter som... en glass i sommar solen, haha då han börjar sjunga. Förutom covers gör de också egna låtar och HÄR kan du lyssna på en av de egna.

Efter konserten var slut körde jag hem till Åbo. Peppe var ute på vift och hom hem med en kompis vid fem tiden. Hörde då att de började se på film och avnjuta sina rullakebun. Då jag vid 7 tiden vaknade av att filmen tog slut och sluttexterna började vråla steg jag upp snabbt som blixten och for och stänga av filmen. Hittade dem två slocknade brevid varandra, kompisen på soffan och Peppe på golvet brevid. Peppe visade sig vara omöjlig att väcka så jag hämtade dem ett varsitt täcke som jag kastade över dem. Serare uppenbarade sig ännu Peppes bror och kompis vid dörren och ville de också sova. Jag har alltså inte sovit så värst gott, fått lyssna på fylleprat och ränna runt hela natten.

Antonius Block

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)