tisdag 22 januari 2013

Stugan

Nästa vecka kommer jag och Peppe antagligen bo en hel del på hans stuga då han har vintersemester. Tyvärr har jag skola varje dag så jag måste köra in till Åbo stup i kvarten men det lär bli värt det. Ser fram emot själva stuglivet, värmen från brasan, att bada bastu osv. men vad jag däremot inte ser fram emot är de obligatoriska besöken på dasset. Värst är det på kvällen då man är trött och bara vill krypa in under täcket och på morgonen då man blir tvungen att stiga upp från under täcket och trippa iväg. Det är mot människans natur att dra ner byxorna i minus grader, haha. Hoppas styrox ringen Peppe fick av någon vän till födelsedagen på sommaren i alla fall hjälper situationen lite.

Vi byter båten till mönkiän och kör över isen till ön!

1 kommentar:

Jag svarar under din kommentar :)